tarbiyah & dakwah....

"Tarbiyah bukanlah segala-galanya..tetapi segala-galanya bermula dengan tarbiyah"
(Yusuf Al-Qadrawi)

Thursday, September 23, 2010

berbicara dalam suram....

.....................................................................
mengapa jiwaku yg dirasai makin suram....
HDA (hbgn dgn Allah) yg dituntut makin suram....
mampukah aku meneruskan perjuangan ini.....


diri ini sudah terasa terlalu banyak menimbulkan fitnah pd islam...
takutnya....
apakah aku ini sudah ditinggalkan olehNya...
terlalu banyak kelemahan yg ku pamerkan...
kelemahan yg di lihat sbg imej islam...

ya Allah.....
jgnlah Engkau tinggalkan aku...

duhai sahabat..
peringatkanlagh diriku ini...
yg terlalu lemah di medan ini...
aku terlalu memerlukan kalian..
untuk menegurku di kala aku terlanjur dosa...

mmglah kudrat manusia sering melakukan kesilapan...
namun pentingnya sahabat untuk mengingatkanku ttg dosa dan azab....

ya Allah sedihnya....

sedihnya hati ini, rawatlah hati ku ini dgn kurasai muraqabahtullah pd mu...
penat...bukanlah bererti aku jemu dgn ujian mu...
tp aku terlalu lemah untuk istiqamah dlm mengejar CINTAMU.....

bicara hati mungkin tidak mampu ku usaikan di sini...
tp ku tahu Engkau tahu segala2 nya yg terbaik untukku..

yg memerlukan doa......
salam rindu dan cinta buat MU

No comments:

Post a Comment

Free HTML Blog 4u